Delta Fiber

Agressieve verkoop door Delta

In 2021 en 2022 heeft Delta Fiber bij diverse woningen glasvezel aangelegd in de gemeente Woerden. Niet iedereen heeft  hier gebruik van gemaakt. Delta Fiber heeft naar alle waarschijnlijkheid van deze inwoners een lijst samengesteld die daar geen gebruik van heeft gemaakt.  Om bij herhaling wederom aan de deur te komen, om de glasvezel aan te laten leggen.

De manier van deze toenadering is zeer dreigend en agressief, er wordt gezegd dat het verplicht is om de glasvezel aan te leggen, ze blijven maar aandringen.Inwonersbelangen heeft hier eerder vragen over gesteld: In 2021 “straatwerk gaat weer open!”

Kan het college ingrijpen op deze agressieve verkoop

Naar aanleiding hiervan heeft Inwonersbelangen de volgende vragen:

  1. Is het college op de hoogte van andere klachten of zorgen van inwoners met betrekking tot Delta Fiber of vergelijkbare situaties?
  2. Is het college het met Inwonersbelangen eens dat deze huidige manier van toenadering niet correct is?
  3. Is het mogelijk dat het college in contact treed met Delta Fiber dat deze toenadering niet gewenst is? Wat zijn de stappen die het college kan ondernemen?
  4. Hoe kunnen onze inwoners hun zorgen delen, en via welke kanalen kan dit het beste worden gemeld?
  5. Erkent het college dat deze situatie bijzonder stressvol en beangstigend kan zijn voor onze (oudere) mensen, en zich minder goed kunnen wapenen tegen deze agressieve benaderingen?
  6. Is het college bereid om ondersteuning te bieden, bijvoorbeeld door in de media te communiceren over deze praktijken en inwoners te informeren over hoe zij zich kunnen beschermen?
  7. Hoe kan het college ervoor zorgen dat inwoners op de hoogte blijven van ontwikkelingen rondom deze kwestie?

Lees hier de vragen na.

Delen: